TAMBAH DALAM LINGKUNGAN 1000
STANDARD
KANDUNGAN
Murid dibimbing untuk....
2.1 Menambah sebarang
dua nombor.
STANDARD
PEMBELAJARAN
Murid berupaya untuk......
(i) Menambahkan
sebarang dua nombor hingga tiga digit tanpa mengumpul semula.
(ii) Menambah sebarang dua
nombor hingga tiga digit dengan mengumpul semula
dari:
(a) sa ke puluh
(b) puluh ke ratus,
(c) sa ke puluh dan puluh ke ratus.
hasil
tambahnya hingga 1000
(iii) Menambah sebarang dua nombor dengan menggunakan abakus 4:1
STANDARD
KANDUNGAN
Murid dibimbing untuk....
2.2 Menambah sebarang tiga
nombor.
STANDARD
PEMBELAJARAN
Murid berupaya untuk......
(i) Menambahkan sebarang tiga nombor hingga tiga digit tanpa mengumpul semula.
(ii) Menambah sebarang tiga
nombor hingga tiga digit dengan mengumpul semula
dari:
(a)
sa ke puluh
(b)
puluh ke ratus,
(c) sa
ke puluh dan puluh ke ratus.
hasil tambahnya hingga 1000.
(iii) Menambah sebarang tiga nombor dengan menggunakan abakus
4:1
STANDARD
KANDUNGAN
Murid dibimbing untuk....
2.3 Menyelesaikan masalah
tambah.
STANDARD
PEMBELAJARAN
Murid berupaya untuk......
(i) Mereka cerita berdasarkan ayat matematik tambah yang diberi.
(ii) Menyelesaikan
masalah harian yang melibatkan penambahan dua nombor.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan